Pages

14 June 2016

APA ALTERNATIF JIKA SAYA TIDAK DAPAT TAWARAN UPU?

Bertemu lagi. Semoga anda semua dalam suasana ceria sentiasa. 

"Sedih saya gagal dapat tawaran UPU?"
"Masa depan saya gelap sebab tak dapat tawaran UPU"
"Masih ada peluang tak untuk saya masuk IPTA?"

Itu antara pertanyaan dan keluhan yang biasa saya dengar dari pelajar-pelajar yang gagal dapat tawaran UPU. 

Anda tentu tidak mahu menyesal tidak ada pelajaran bila sudah tua? So apa alternatif yang ada?

Sebenarnya banyak alternatif yang ditawarkan. Hanya anda yang perlu bijak memilih. Cuma jangan tersalah pilih.

Antara alternatif yang boleh anda pertimbangankan?
  • Program kerjasama diploma UiTM, UPM dan UTM
  • Program diploma di kolej-kolej swasta (IPTS) seperti KTT
  • Program Foundation(Matrikulasi) bagi yang ingin terus sambung ke peringkat degree
  • Tingkatan 6 (STPM)


APA MAKSUD PROGRAM KERJASAMA UiTM, UPM DAN UTM?


Nantikan jawapannya di post saya yang akan datang.

Semoga ketemu lagi.

Mohd Razib Muzaid
Pengalaman mengajar Matematik melebihi 23 tahun.

Sila lawat FB KTT :KTT(Kolej Teknologi Timur)

Untuk maklumat lanjut sila daftar di borang online KTT:
http://ktt2.edu.my/forms/pj/daftarspp.php


JANGAN KECEWA. PELUANG MASIH ADA